uk ru
uk ru

На що звернути увагу при купівлі вживаного авто?

На що звернути увагу при купівлі бу авто

Купівля б/в машини, - приємна, але досить клопітка подія. Старий автомобіль має безліч недоліків, про які продавець постарається промовчати. Особливо легко ввести в оману новачка. Тому на авторинок краще вирушити в супроводі людини, яка добре розбирається в цьому питанні. Але й самому краще заздалегідь вивчити "слабкі сторони" старих авто. Уважно вивчивши нашу статтю, ви, звісно, не станете професіоналом в оцінці машин, але матимете уявлення про важливі моменти, на які варто звернути увагу під час купівлі.

Первісна перевірка

Перший крок до оцінки автомобіля після вибору оголошення про його продаж на автобазарі - грамотна розмова по телефону. Якщо правильно поставити продавцеві запитання, можна заздалегідь вирішити, чи варто домовлятися про огляд машини або вона не варта уваги. Ось перелік питань загального плану, які варто поставити власнику авто:

  1. Чи перший він власник автомобіля? Якщо так, то на руках у нього мають бути всі необхідні документи.
  2. В яких умовах зберігалася машина і чи була в експлуатації в зимовий період? Кожен запуск двигуна за мінусових температур прирівнюється до кількох сотень кілометрів пробігу в теплу пору року. Для стану кузова визначальними є умови зберігання. Якщо автомобіль цілий рік стояв у дворі просто неба, його стан залишає бажати кращого. Інша річ, якщо машина стояла в "мушлі", а ще краще - в стаціонарному гаражі. У цьому випадку, незважаючи на вік, кузов буде в значно кращому стані.
  3. Який рік випуску машини і в яких умовах вона експлуатувалася? Якщо автомобіль періодично на дачу або по місту на роботу, це одне. Інша справа, якщо машину використовували як таксі або під час приватного "візництва". Реальний вік ТЗ можна за низкою ознак: маркуванням стекол і роком їх випуску. Але навіть справжній вік машини не такий важливий порівняно з тим, як і для чого її використовували.
  4. Який пробіг автомобіля? Запам'ятай ті цифри, які назве продавець. При візуальному огляді порівняйте їх з показаннями одометра. Для продажу його часто "скручують", тому нестиковка показників під час розмови і на приладі має вас насторожити. З попереднього питання вам уже відомо, як експлуатували машину. Помноживши середньорічний пробіг у 15-30 км на вік ТЗ, можна отримати цифри реального кілометражу. При цьому важливо, на яких дорогах цей пробіг було накручено.
  5. Запитайте, чому власник вирішив продати автомобіль? Хороший знак, якщо причина в народженні дитини або термінової необхідності грошей, і продавець, не замислюючись, повідомить вам про це. Але раптом він забариться з відповіддю або буде бурмотіти щось невиразне. Це ознака того, що у машини є серйозні несправності.
  6. Який загалом стан автомобіля? Тут важливий показник - відповідність середньоринковій ціні. Просто так ніхто не буде занижувати або завищувати вартість. Запитайте, скільки разів машина серйозно ремонтувалася і який був характер цих ремонтів. З'ясуйте, які деталі замінювалися повністю. Ця інформація дасть реальне уявлення про несправності та проблеми, які продавець вважав за краще приховати.
  7. Чи потрапляла машина в аварії? ДТП, навіть не дуже серйозне, здатне пошкодити навіть ті вузли і деталі, які не піддавалися ремонту або заміні. Найнебезпечніше - пошкодження лонжеронів (несучих елементів кузова). Від цього страждає міцність всієї конструкції, що робить пересування на автомобілі небезпечним.

Порада! Під час розмови звертайте увагу на те, яким тоном говорить продавець і як швидко він відповідає на запитання. Якщо людина не просто хоче швидко позбутися "мотлоху", вона відкрито розповість про все.

Перше враження і чи варто на нього звертати увагу під час вибору автомобіля?

Якщо після розмови з продавцем ви зрозуміли, що машина не "вбита" і загалом варта тих коштів, які за неї просять, можна приступати до візуального огляду. Краще вибрати авто в своєму або найближчих містах, щоб не їздити занадто далеко для оглядів. Автобазар Автопошук пропонує масу оголошень з усіх регіонів України, зокрема в популярних містах: автобазар Київ, автобазар Дніпро, автобазар Харків, автобазар Одеса, Нижче перелічено моменти, на які варто звернути увагу під час огляду машини.

Огляньте кузов на предмет іржі та гнилі

Почніть огляд з порогів, колісних арок і багажника (під килимком). Це найбільш ймовірні місця утворення надмірної іржі. Невелика кількість на окремих ділянках - явище цілком нормальне для б/в машини. Але якщо сліди іржі скрізь і їхній розмір значний, від авто краще відмовитися.

Оцініть стан лакофарбового покриття. Якщо перед продажем були замазані відколи, вм'ятини, подряпини, відтінок явно відрізнятиметься, оскільки точно потрапити в тон первісної фарби практично неможливо. Загалом це непоганий знак. Гірше, якщо машину перед продажем пофарбували повністю, і вона виблискує як нова. Це свідчить про те, що господар хоче приховати серйозні дефекти. На додаток до цього на кузові можна побачити хвилястості або здуття. Вони з'являються після аварій. Якщо господар заперечує, що машина була в ДТП, варто задуматися про причину.

Зазирніть під машину

Перевірте, чи немає під автомобілем калюжок рідини або чи не капає звідки-небудь. Можливі витоки тосола, гальмівної рідини, масла, бензину. Невелике підтікання мастила - нормальне явище для вживаної машини. Але ступінь такої "течі" може оцінити тільки фахівець. Тому за наявності "крапелі" або великих калюж під машиною від негайної покупки краще відмовитися.

Зверніть увагу на колеса

Оцініть ступінь зносу протектора - він має бути рівномірним. Колеса мають стояти строго паралельно кузову. Будь-яке їх відхилення в купе зі станом покришки свідчить про те, що не відрегульовано сходження-розвал

Зазирніть під капот

Це наступний крок в огляді машини, оскільки про транспортний засіб не можна судити тільки за зовнішнім виглядом. Зовнішній вигляд мотора свідчить не тільки про стан машини, а й про ставлення до неї власника. Огляд підкапотного простору потрібно провести 2 рази - до і після пробної поїздки. Двигун має бути чистим, без патьоків мастила та інших рідин. Але й виблискувати як у нового автомобіля не повинен. Це означає, що перед продажем його спеціально ретельно вимили. А це не дуже хороша ознака.

Зверніть увагу на внутрішній бік капота. Якщо на ній видно сліди кіптяви, особливо якщо вони з'явилися після пробної поїздки, значить, є витік масла. Оцініть стан передавальних ременів на шківах. У разі значного зносу на них видно нитки арматури і побілілі ділянки.

Тривожний сигнал - будь-які самостійні переробки, так звані "удосконалення". Будь-які зволікання, намотування ізоляційної стрічки та інші "лайфхаки" мають насторожити вас. Особливо якщо їх багато.

Запустіть мотор

Не закриваючи капот, поверніть ключ у замку запалювання. Мотор не заводьте, достатньо, щоб увімкнулися прилади. У цей час повинні спалахнути датчики акумулятора і тиску масла. Якщо лампочки не горять, ситуація неважлива. Запустіть мотор. Якщо датчики не згасли, є привід поставити додаткові запитання продавцю, оскільки так бути не повинно.

Оцініть, наскільки швидко і правильно завівся мотор. Працювати двигун повинен тихо і плавно. Потім натисніть на акселератор. Чи не лунають у цей момент перепади і стуки, інші неприємні звуки.

Після цього відпустіть педаль акселератора. Якщо обороти занадто великі на холостому ходу або не відразу падають, є проблема з регулюванням. Зробити це нескладно, і отже, власник "заморочився" серйознішими недоліками і упустив цей момент. Але можливо, він загалом ставився до машини не надто дбайливо. І в тому і в іншому випадку це нехороший знак.

Зверніть увагу на колір вихлопу

Якщо мотор працює нормально, білий колір диму має зникнути одразу, щойно двигун прогріється. Білий вихлоп із мотора, що довго працює, свідчить про зношення блока циліндрів. Значить, знадобиться її заміна, а це не дуже дешево.

Чорний вихлоп свідчить про те, що необхідне регулювання двигуна. Найнеприємніше явище - блакитний дим із вихлопної труби. У цьому разі дуже скоро машині знадобиться дуже серйозний і дорогий ремонт.

Перевірте рівень оливи та гальмівної рідини

Оптимальний рівень оливи в двигуні - запорука його правильної та довготривалої роботи. Власники машин, які забувають його перевіряти і своєчасно доливати, буквально вбивають мотор. Двигун, що працює без масла, перегрівається і дуже швидко зношується. Тому під час огляду проведіть контрольний замір. Прогрійте двигун і після вимкнення витягніть щуп. Протріть його і помістіть на місце. Потім знову дістаньте і подивіться, яка частина вкрилася мастилом за відповідною міткою.

Крім рівня, потрібно оцінити якість оливи. Темний колір нормальний. А ось загустіння і поява на щупі плівки або грудок - нехороша ознака. Це означає, що власник не заморочувався заміною оливи і мотор від цього сильно зносився.

Також відкрутіть ковпачок ємності для гальмівної рідини. Її рівень теж має бути оптимальним.

Перевірте амортизатори та світлові прилади

Оцінити якість роботи амортизаторів можна, різко хитнувши кут автомобіля. Якщо коливань більше одного, деталь потребує заміни.

Увімкніть фари, поворотники, перевірте роботу стоп-сигналів. Подивіться на якість освітлення в салоні.

Перевірте люфт

Максимально допустимий люфт керма - 5 см у кожен бік. Рушайте на першій передачі. Оцініть, як далеко потрібно відпускати педаль від вижатого повністю стану. Схоплювання в самому кінці говорить про необхідність швидкого ремонту зчеплення.

Педаль гальма в повністю натиснутому стані не повинна торкатися підлоги. Під час затримки на 1 - 2 хвилини натяг не повинен слабшати. Якщо це відбувається, у гальмівній системі є витік.

Тест драйв під час купівлі авто

Під час проведення тест-драйву будьте максимально обережні, акуратні й уважні. Машину спочатку потрібно вивчити.

Гальма

Перевірка гальм - це перше, що ви повинні зробити під час пробної поїздки. Машину не повинно кидати в сторони при раптовому гальмуванні. Під час натискання педалей не повинно бути сторонніх звуків.

Якщо автомобіль злегка повело в бік, найімовірніше, не виконано сход-розвал. Це не так уже й страшно. Але коли гальмування йде ривками, необхідна заміна колодок.

Підвіска

Для її оцінки покатайтеся нерівною дорогою, там, де багато купин і ям. Нехороша ознака - сильні поштовхи, тремтіння керма на швидкості або повороті. Це свідчить про те, що колеса розбалансовані або не відцентровані.

Коробка передач і зчеплення

Перемикання швидкостей має відбуватися плавно, беззвучно, без зривів і вискакувань. Коробка передач з вижатим і відпущеним зчепленням має шуміти абсолютно ідентично. Якщо чути різницю, неминучий швидкий ремонт, а в найзапущеніших випадках заміна.

На що ще можна звернути увагу при виборі та купівлі машини з пробігом

Оглядайте легкові машини виключно при денному світлі. Тільки в цих умовах можна розгледіти дефекти покриття і сліди часткового фарбування. Штучне освітлення в умовах гаража плюс додаткове полірування і покриття воском дасть змогу приховати не тільки дрібні подряпини, а й значні дефекти.

Рядок в оголошенні "Торг доречний" дає змогу покупцеві назвати початкову ціну на 30-40% нижчу від заявленої спочатку. Так ви зробите для себе запас і простір для максимально можливої знижки. Торгуйтеся, вказуючи на недоліки, навіть якщо продавець не заявив про можливе зниження ціни спочатку. Але в цьому випадку спробуйте почати зі зниження вартості на 15 - 20%.

Проконсультуйтеся заздалегідь з автомеханіками і дізнайтеся, у скільки обійдеться ремонт різних вузлів або заміна найуразливіших деталей, які часто ламаються. Так під час торгу у вас будуть конкретні аргументи для продавця на користь зниження початкової ціни за автомобіль.

Часті запитання

На що варто звернути увагу під час огляду б/в авто

Під час огляду потрібно звернути увагу на стан кузова на предмет корозії, гнилі та замазування дефектів. Потім потрібно заглянути під машину і оглянути колеса, а також перевірити можливі витоки рідин. Загляньте під капот. Перевірте колір вихлопу після запуску мотора, рівень мастила і гальмівної рідини. Оцініть роботу амортизаторів, світлових приладів і величину люфту керма.

На що варто звернути увагу під час тест-драйву б/в авто

Перевірте роботу гальм і підвіски. Інформацію про більш детальний огляд ви знайдете в нашій статті.