Купуючи вживане авто на ринку бажано брати з собою фахівця. Але, якщо такої можливості немає, варто хоча б запастися базовими навичками і правилами вибору не нового авто.
Кузов:
Вузол / Деталь |
Коментар |
Зазори навколо дверей |
Однакові (немає перекосу стійок унаслідок ДТП) |
Бампера та стійки |
Тріщини і перекоси (наслідки ударів у ДТП) |
"Не битий" |
Потрібно бути фахівцем :-( |
Іржа |
"Точки" і плями іржі на кузові |
Пороги |
Простукати всі пороги (уважно!) |
Антикор |
Немає сколів, відшарувань і "бульбашок"! |
Багажник |
Немає іржі знизу дверей багажника |
Аммортизатори |
Розгойдати машину (плавне! повернення у вихідне положення) |
Кронштейни розтяжки |
Цілісність (немає тріщин); Відсутність слідів зварювання |
Шини |
Знос, порізи, ремонт, рік випуску (до 3-4 років) |
Запаска |
Наявність і стан |
Багажник |
Відколи фарби, іржа під килимком |
Салон:
Вузол / Деталь |
Коментар |
Під килимками |
Немає вологи та іржі |
Салонний обігрівач (пічка) |
Підтікання тосола (знизу пічки), робота регуляторів |
Кран обігрівача |
Немає патьоків; Працездатність |
Сидіння |
Знос самих сидінь (під чохлами!); Регулятори |
Ручне гальмо |
Перевірити в дії (3-5 клацань -> тримає) |
Склопідйомники |
Передні та задні |
Кнопки та перемикачі |
|
Двірники та омивачі скла |
|
Клаксон (сигнал) |
|
Світлові прилади |
Фари, ліхтарі, поворотники, ... |
Магнітола + колонки |
"Під капотом":
Вузол / Деталь |
Коментар |
Номери вузлів (у ПТС) |
№ кузова, двигуна, VIN код, тип двигуна |
Стійки під фарами |
Нерівності -> можливо наслідки аварії |
Патьоки масла на двигуні |
Кришка, головка БЦ, патрубки тощо. |
Патьоки на КПП |
Взагалі не повинно бути! |
Масло в двигуні |
Колір, в'язкість, марка (виробник) |
Масло в КПП |
Колір, марка (виробник) |
Двигун |
У роботі - звук, шуми, ... |
Тосол |
Колір (в ідеалі блакитний), іржа (жовтий колір) |
Блок комутації |
Загальний стан, окислення контактів |
Гл. гальмівний циліндр |
Патьоки рідини та її рівень |
Рульове управління |
Посмикати рульові тяги (в ідеалі - жорстке кріплення) |
Ремені ГРМ і генератора |
Знос, натяг |
ЕПХХ |
Зняти роз'єм з карбюратора на ходу |
Заслінки в карбюраторі |
Їх справність (Підсос + Акселератор) |
Свічки |
Вивернути і перевірити гнізда (цілісність різьблення) |
Компресія |
Розкид за циліндрами не більше 1 (краще 0.5) |
Акумулятор |
Покрутити стартером близько 30 сек. - 1 хв. (кілька разів) |
Сигналізація + ЦЗ |
Перевірити в роботі |
Випробування в дії:
Вузол / Деталь |
Коментар |
Вакуумний регулятор |
Натиснути на гальмо і завестися -> педаль "попливе" |
Двигун |
Робота двигуна на ходу |
Холостий хід |
Різко натиснути на газ, і відпустити |
Зчеплення |
сторонні шуми, не "веде" |
Педалі |
Вільний хід тощо. |
Гальма |
Юзом -> Не веде (рівномірність схоплювання) |
Гальма |
Шуми, скрегіт під час гальмування |
Гальма |
У русі, не тримати кермо і гальмувати -> не веде |
Сходження розвал |
Не повинно "відводити" в бік під час руху |
Генератор |
Напруга в мережі 13,9 - 14,4 Вольт |
КПП |
Не вилітають передачі, вкл-ся безшумно |
КПП |
Нагрівання в роботі -> низький рівень масла в КПП |
Пічка |
Перевірити її в дії |
Вентилятор радіатора |
Час спрацьовування; Незначний шум у салоні |
Робоча температура |
Термостат, датчик тощо. |
ШРУСи |
Вивернути кермо до упору на ходу -> не стукає |
Глушник + приймальна труба |
Витоки вихлопу (запах вихлопу); Іржа; Шуми |
Гальмівна система |
Детально перевірити! - Підтікання, знос, і т.д. |
Автобазар Автопошук пропонує купити авто на різних майданчиках, скористайтесь нашим пошуком авто.