Як то кажуть, на ринку зустрічаються два дурні: один намагається продати, інший - купити. У наш час не кожен може дозволити собі купівлю нового автомобіля, тому доводиться купувати вживану машину. Як не помилитися, як не купити кота в мішку? Нижче наведено поради, які допоможуть Вам вибрати нормальний автомобіль.
Технічний паспорт
Спочатку дивимося дату реєстрації та рік випуску. Рік перевіряємо за ідентифікаційним номером (VIN); крім того, в іномарок рік зазначено на кріпильних елементах ременів безпеки, склі. Потім звіряємо номер кузова під капотом і в салоні (наприклад, під сидінням переднього пасажира) і номер двигуна.
Сервісна книжка. Якщо вона збереглася, то за нею можна визначити регулярність обслуговування машини і кількість власників.
Кузов неодмінно має бути чистим,
Кузов неодмінно має бути чистим, інакше немає сенсу проводити огляд. Навіть під тонким шаром бруду можна приховати дефекти фарби, вм'ятини, іржу.
Присядьте біля правої фари автомобіля і уважно огляньте правий борт машини - чи немає вм'ятин, дефектів геометрії та забарвлення. Повторіть цю процедуру біля лівого борту, а потім аналогічним чином огляньте капот і дах.
Усе, що викликає підозри, перевіряйте магнітом. Якщо він відвалюється - значить тут шпаклівка. За допомогою магніту також обстежте задні стійки кузова по всій їх довжині. У разі заміни задніх крил (боковин) там завжди є шпаклівка.
Уважно огляньте стики - це хороший індикатор аварійного минулого автомобіля. Нормальний стик має однакову ширину по всій довжині. Особливу увагу приділіть зазорам між:
- передніми крилами і рамкою лобового скла,
- зазначеною рамкою і капотом,
- переднім бампером і передніми крилами,
- капотом і головними фарами, покажчиками поворотів і передніми крилами,
- передніми крилами і дверима,
- боковинами і дверима,
- передніми і задніми дверима,
- кришкою багажника та її отвором.
Підвіска, гальма, ходова частина
На кермі та колесах не повинно бути помітних люфтів. Вивісьте передні колеса (можна навіть за допомогою домкрата по черзі), заблокуйте кермо і спробуйте двома руками із зусиллям посувати колесо у двох напрямках: узявши за лівий і правий боки колеса, а потім за верхній і нижній. Якщо є люфти, то в першому випадку - це рульове, а в другому - елементи підвіски (кульова опора тощо).
Подивіться, чи немає течі в амортизаторах, чи цілі гумові відбійники і пильовики амортизаторів.
Працездатність амортизатора перевіряють просто - необхідно сильно натиснути зверху на крило і відпустити. Автомобіль має піднятися, опуститися (вже набагато менше) і ще раз піднятися. Все! Якщо хитань більше - амортизатор не працює. Більш точну інформацію про стан амортизаторів дасть тільки перевірка на вібростенді, хоча деякі дефекти Ви зможете виявити дещо пізніше, коли перевірятимете машину "на ходу".
Уважно огляньте місця кріплення гальмівних шлангів і циліндри на предмет наявності течі. Огляньте пильовики напрямних супортів і циліндрів.
Працюючий двигун
- Запустіть двигун. Поки він не прогрівся, відкрийте пробку розширювального бачка. Якщо піднімаються бульбашки - пробито прокладку головки блока.
- Огляньте працюючий двигун на предмет протікання оливи або тосола.
- Прислухайтеся до роботи двигуна. Не повинно бути "металевих" звуків.
- Обороти двигуна не повинні "плавати".
- На прогрітому двигуні попросіть помічника різко і до упору натиснути на педаль газу, а самі в цей час підставте руку до вихлопної труби. Наявність великої кількості маслянистих плям свідчить, щонайменше, про значне зношення поршневих кілець.
Ось деякі поради, які допоможуть Вам певною мірою захистити себе від небезпеки купівлі поганого автомобіля. Вдалого вибору! До нових зустрічей у мережі!