Традиційно навесні попит на автомобілі б/в зростає. І дуже часто шляхи тих, хто бажає обзавестися автомобілем, і тих, хто бажає його продати, перетинаються на авторинку.
До речі, окремих представників останньої категорії громадян (їх ще називають перекупниками) можна впізнати після кількох відвідувань авторинку. Перепродаж автомобілів - це їхній спосіб заробітку. Хто як не вони володіють секретами вигідного продажу вживаного авто? Уточнимо: вигідного продажу, але не купівлі... Але це, як то кажуть, уже зовсім інша історія. А сьогодні - кілька порад тому, хто хоче вигідно продати свій "поношений" автомобіль.
Знайомство з автомобілем починається із зовнішнього огляду кузова. Продавці-початківці вважають, що різні молдинги, наклейки та інші прибамбаси надають крутості автомобілю. Але цей трюк проскакує тільки з тими, хто мало розуміється на автомобілях. Скажу одразу, справжня мета всієї цієї нісенітниці - "заховати" авто. Наприклад, як перевірити стан порогів, якщо вони заховані під пластиковими накладками? Знаюча людина постарається обійти таку машину. Тож якщо у автомобіля добротний кузов, то все це барахло краще зняти. А ось різні дрібні подряпини, відколи фарби, що не мають принципового значення, можна залишити. Але при цьому про всяк випадок слід заготовити правдоподібну легенду.
На наступному етапі огляду покупець зазвичай починає відчиняти-зачиняти двері, капот, багажник. Досвідчений одразу насторожується, якщо на майже новому автомобілі капот і двері зачиняються не одразу або для цього потрібно докласти зусилля. Додадуть сумнівів тріщини на склі, різні відтінки фарби, різне маркування стекол, стоп-сигналів, фар і навіть поворотників.
Потім настає час огляду двигуна, ходової. І тут чимало "автодилерів-початківців" припускаються прикрих промахів. Один із найпоширеніших - невгамовне прагнення скрутити показання одометра. Але щоб прикинути дійсний, а не "показний" пробіг автомобіля, знавцю буває достатньо оглянути знос гальмівних дисків передніх коліс.
Ще одна помилка: товарний вигляд автомобілю надає ідеально чистий двигун. Але навряд чи дока повірить тому, що мотор після двох років експлуатації або пробігу 30-40 тисяч кілометрів невинно чистий. Ця помилка часто накладається на іншу: продавці-початківці, заплативши на мийці за наведення блиску в моторному відсіку, не звертають уваги на зовнішній вигляд ходової. І ось ця невідповідність - ідеально чистий двигун на тлі корости з бруду, мастила на вузлах ходової системи - одразу насторожують людину, яка хоч трохи тямлить. І вже зовсім дико, коли, очистивши від бруду і залишків мастила ті частини двигуна, які впадають в око, продавець забуває про затишні куточки силового агрегату. Бруд, залишки оливи і мастила в цих місцях красномовно свідчать про те, що продавцю є що приховувати. А знавці, повірте, не оминуть увагою ці куточки.
Словом, під час передпродажної підготовки слід звернути увагу на ці далеко не менш важливі дрібниці, але, головне, не переборщити. Скажу з досвіду, що найбільш виграшний вигляд мають машини, у яких двигун і ходова чисті, але не до дзеркального блиску. А сам автомобіль також має невеликий експлуатаційний наліт пилу і бруду.
Як поскаржився наш консультант, на ринку дедалі більше обізнаних покупців і дедалі менше лохів. Можливо, тому що недосвідчені, не покладаючись на свої знання, просять допомогти у виборі вживаного авто своїх досвідченіших знайомих. І правильно роблять!
Якщо поява на авторинку людини, яка мало обізнана в автомобільних справах, стає рідкісним подарунком долі для перекупників, то присутність поруч із таким "лопушком" жінки - це просто фантастичне щастя для завсідників ринку. Зазвичай представниці прекрасної половини людства більше уваги звертають на колір, різні прибамбаси: електропідйомники скла, музику, крісла, чохли. І при цьому їхнє слово чомусь стає вирішальним у виборі авто. "Тож за появи такої парочки я намагаюся працювати на жінку", - зізнався наш консультант.
Але чекати милостей від долі - значить нічого не продати. Тому, спілкуючись з можливим покупцем, потрібно тактовно і делікатно не давати йому зосередитися на огляді, відволікаючи його увагу, м'яко присікаючи спроби заглянути під автомобіль. При цьому звичайний трюк - привернення уваги до якоїсь дрібниці, подряпини, з розповіддю відповідної легенди, що пояснює її походження.
Це має вийти довірливо і зіграти вирішальну роль. Не раз доводилося чути про те, що машину нібито подряпав собака. Складається враження, що у всіх продавців на ринку собаки якісь особливо шкідливі, які вважають сенсом життя псування хазяйських машин.
"Під час огляду клієнтом мотора для демонстрації у мене завжди готова наполовину пляшка з дорогим імпортним моторним маслом. Хоча я смутно уявляю, яке масло залито в моторі".
І наостанок ще порада: до вигадування будь-якої легенди слід ставитися дуже серйозно. Одного разу нашому герою поставили запитання, чи багато масла жере тачка. А він візьми та ляпни: "Та ось, гнало через щуп, але коли я його замінив, усе минуло". Покупця як вітром здуло, - він виявився з тих, хто добре розбирається в автомобілях (річ у тім, що якщо вибиває щуп, то в кращому разі це означає, що забито систему вентиляції картера двигуна, а в гіршому - це ознака наближення капремонту движка).
Сподіваємося, що цей матеріал виявиться корисним не тільки тим, хто продає автомобіль, а й тим, хто вирішив купити авто-секонд-хенд.